Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi czy towaru niż przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360agencja reklamowa 360

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój własny smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on poprawny technicznie i bezproblemowy.